הסיפור שלנו
חלום של איש אחד שהפך למציאות פורצת דרך
יש הרבה פטריות בארץ ובעולם כולו , אבל מרינה יש רק אחת.
חוות פטריות קטנה במושב מעונה שבגליל המערבי הפכה לאימפריה של ידע, איכות וטריות.
"השליחות שלנו במרינה היא להעניק לפטריות את מקומן הראוי במטבח הישראלי,להפוך את הפטריות שלנו למרכיב חובה בכל ארוחה, מהיומיומית ועד ארוחת הגורמה".
מרינה מציגה לקהל הישראלי את היתרונות הנפלאים הטמונים בתזונה עשירה בפטריות.
רמו בן שושן מייסד החברה, זכה זה מכבר לתואר חלוץ ענף הפטריות בישראל – מלך הפטריות . כבר בשנות ה-80 של המאה הקודמת מצא רמו בפטריות עולם ומלואו שהוביל אותו להקמת מפעל חיים והגשמת חזון .
איך הכול התחיל
אי שם בראשית שנות ה- 80 החל רמו בן שושן מייסד החברה בפעילות הפצה מקומית של פטריות טריות ממגדלים מקומיים במושבי הגליל המערבי, פטריות היו אז בגדר חדשנות חקלאית אליהה נילוו אתגרים חקלאיים ושיווקיים רבים .החקלאים הפיצו את תוצרתם באמצעות מערך הפצה מאולתר של תנובה.
1986-1989
צעד ראשון
חושים חדים הובילו את רמו הנמרץ לזהות את הפוטנציאל הטמון בתחום הפטריות ולהקים מחסן מאולתר בחצר ביתו במושב. יחד עם אשתו מירי ומספר עובדים החלו לראשונה בפעילות מסודרת של גידול, אריזה והפצה של תוצרת פטריות טריה מידי יום למושבי הצפון. אט אט התרחבה הפעילות לשווקים הסיטונאיים בצפון ובמרכז, לעסקים קטנים, מסעדות ואולמות, כאשר היעד העסקי היה לכבוש נתח שוק משימורי הפטריות ולהחליפן בדבר האמיתי –פטריות טריות, במקביל למגמה עולמית שהחלה להתפתח זה מכבר .
ראשית שנות ה-90
ניצני צמיחה
תחילת ימי צמיחה והתרחבות בתחום שיווק הפטריות והקמת מערך מכירות ראשוני הכולל מרכז הזמנות טלפוני וסוכני מכירות שטח נמרצים, עם ההצלחה התרחב מערך ההפצה היומי של החברה להפצה ארצית. אספקה יומית ומוסדרת לשווקים הסיטונאיים ברחבי הארץ ולרשתות השיווק שופרסל וקואופ הריבוע הכחול. במקביל הוקם מערך למסעדות, בתי מלון חנויות פרטיות ומפיצי משנה .
שנות ה-2000
התפתחות מואצת
מגמת ההתפתחות של השוק הקמעונאי בישראל ורשתות השיווק הגדולות הביאה מודלים לגידול והתרחבות מאירופה ופתיחה מוגברת של סניפים מחוץ לערים בפורמט Heavy discount, התחרות גברה, ועלה הצורך בהפצה יומית מסודרת של תוצרת מצוננת בשרשרת קירור מבוקרת . מרינה נרתמה לאתגר ההפצה והקימה מערך לוגיסטי פורץ דרך בתחום, חוות גידול מתקדמות, מתקני ייצור מצע לגידול פטריות (קומפוסט) ומערך הפצה של כ-20 קווי חלוקה יומיים בשיטת "van sale".
בשנים אלו הקפידה החברה המתפתחת להשקיע בתשתיות ורכישת ידע מקצועי וציוד מהמתקדמים בעולם .
עם הפנים לעתיד
מלכת הפטריות
חברת מרינה היא אחת מהחברות המובילות בארץ בגידול ושיווק תוצרת חקלאית טריה, מתמחה בהפצה יומית מצוננת למרבית העסקים המובילים בתחום המזון בישראל. בקבוצת מרינה מספר חברות שלובות הפועלות בסינרגיה בתהליכים השונים של גידול הפטריות, שיווק תוצרת לנקודות המכירה, מתקנים מתקדמים לייצור מצע ייחודי המשמש לגידול הפטריות, חוות לגידול פטריות מהמתקדמות בעולם, בתי אריזה ובתי רשת הידרופוניים לגידול ירקות עליים ועשבי תיבול.
לחברה צי משאיות המספקות מגוון של מעל 450 מוצרים חקלאיים מדי יום לכ- 2500 נקודות מכירה. הזמנות מתקבלות on line באמצעות אתר האינטרנט של החברה ומוקד הזמנות אנושי הפועל באופן שיטתי לשיפור חוויית הקנייה והשירות.
חדשנות היא לב לבה של מרינה הממשיכה כל העת לפרוץ את גבולות ענף החקלאות. לאחרונה הקימה מרינה חטיבת ייצור מזון מבוסס פטריות, "אנו שואפים להנגיש מזון איכותי ובריא מבוסס על תוצרת חקלאית טריה" .